Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Arjan Winters - WaarBenJij.nu Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Arjan Winters - WaarBenJij.nu

Mombasa

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

14 Oktober 2009 | Kenia, Mombassa

De afgelopen week ben ik vooral bezig geweest met het ontwerpen van een systeem op zonne energie voor de school. De meting van de zon werkt nu goed en ik kom eens per week langs om de resultaten op te slaan in mijn laptop. De kinderen houden de windmetingen bij op een lijst. De resultaten hiervan zijn tot nu toe niet veelbelovend. De gemiddelde windsnelheid is te laag voor de installatie van een windmolen.
Ik heb een voorstel gedaan om de installatie van zonnepanelen op te splitsen in 4 delen, verlichting van klaslokalen, electriciteit in het kantoor, warm water en verlichting in dormitory en een waterpomp. Omdat de verlichting van de klaslokalen de hoogste prioriteit heeft, zal ik proberen om het ontwerp deze week af te maken zodat ik het volgende week zelf kan installeren. Op deze manier kan ik ook iets tastbaars achterlaten voor de school waar ze direct baat bij hebben. De kinderen van class 8 hebben dan nog 2 weken voor hun examens en zijn dan in de gelegenheid om �s avonds te studeren. Ik ben deze week bij 2 grote bedrijven in Nairobi langs geweest om te zien welke producten en diensten ze aanbieden.
Afgelopen weekend ben ik met Koringo naar Mombasa geweest om 2 dagen toerist te spelen. Het was een lange reis naar de kust, eerst 4 uur met de Matatu naar Nairobi en vervolgens ruim 8 uur met de bus. Koringo heeft een aantal jaar in Mombasa gewoond en we konden overnachten in het huis van een neef van hem. De eerste ochtend werden we verrast door... regen. Dit was voor het eerst sinds 2 jaar en met een temperatuur van meer dan 30 graden is het niet erg comfortabel.
We zijn met de tuk-tuk door de stad gereden om alle toeristische attracties te bezoeken zoals the tusks, fort Jesus, en Old town. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan om een warme duik in de oceaan te nemen. Een aantal jongens wilde �the white man� uitdagen voor een zwemwedstrijd waarna ik ze een uurtje zwemles heb gegeven. Ook heb ik gevaren in een boot waarvan de bodem voorzien is van een soort vergrootglas zodat je alle gekleurde vissen kan zien. Natuurlijk zijn we weer bij iedereen uitgenodigd voor lunch en diner. De volgende dag zijn we bij een andere neef op bezoek geweest, hij werkt bij de port control. Verder nog wat inkopen gedaan op de markt en relaxt op het strand gezeten. We zijn met de nachtbus terug gegaan zodat we de volgende dag vroeg in Nairobi waren om wat bedrijven te bezoeken.
Deze week ga ik mijn ontwerp voor de verlichting afmaken en transport, geld en gereedschap regelen om de onderdelen aan te schaffen en te installeren.

  • 14 Oktober 2009 - 17:48

    Jeroen Pool:

    He Arjen, je doet mooie ervaringen op en ziet vel van het land en de mensen. En je schiet lekker op met de zonne-installatie. Hoe ga je om met de aanschaf van het deel dat je wilt installeren? Laat dat ff weten.

    Groet aan iedereen, Jeroen

  • 15 Oktober 2009 - 16:18

    Jurn:

    Aardig gek man! Goed bezig!!

  • 16 Oktober 2009 - 07:03

    #005:

    Lekker bezig hoor!

  • 18 Oktober 2009 - 13:24

    J Winters:

    Hallo Arjan,
    Na een weekje weg, gistermiddag als eerste jouw Mombassa-verslag gelezen.Jij bent voor een weekendje-uit langer onderweg, dan wij voor onze hele weektrip.
    Fijn, dat voor jou het nuttige en het aangename beide aan hun trekken komen.
    Je mail met technische uitleg was duidelijk.Een DC-net, dat afstanden moet overbruggen, zakt snel af naar een slecht rendement.Ik hoop, dat jouw plan voor een of twee "eilandjes" mag lukken. Overigens blijft ons aanbod van kracht.
    Verder veel plezier en veel succes in de laatste weken van jouw verblijf daar.
    Groetjes van Opa en Oma.

  • 21 Oktober 2009 - 19:09

    Desiree:

    Ary!! wat maak je veel mee zeg!! wow ben jaloers en trots op je!! en af en toe een smsje vanuit het verre Kenia is echt helemaal tof!!
    T zit er wel alweer bijna op zie ik. Ga ik pannekoeken voor je bakken!

    Doeiii x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 November 2009

Weer thuis

02 November 2009

Laatste week

22 Oktober 2009

Regen?

14 Oktober 2009

Mombasa

02 Oktober 2009

Schoolreisje
Arjan

Actief sinds 19 Aug. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 20395

Voorgaande reizen:

12 September 2009 - 08 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: